Učebnice programování

Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_1.doc
Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_2.doc
Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_3.doc
Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_4.doc
 

Obsah učebnice programování

díl 1.     Základní pravidla stavby programu

  •     Prostředí IDE SharpDevelop
  •     Designer – návrhář grafického vzhledu programu
  •     Vstup a výstup řetězce - formulářové prvky: GroupBox, Label, Button, TextBox
  •     Vstup číselných údajů a základní aritmetické výpočty: deklarace číselného typu, konverze
  •     Nastavení vlastností grafických prvků v designéru
  •     Ladění programu: metody detekce chyb, metoda try – catch
  •     Užití cyklických operací: cyklus for
 

díl 2.    Grafické aplikace

  •     Kreslení čárových obrazců: čára, obdélník, kružnice (elipsa)
  •     Výplň obrazce
  •     Nastavení kreslící plochy v designéru
  •     Typy čar s nastavenými parametry: barva, tloušťka, styl, deklarace pera, čára s definovaným zakončením
  •     Kresba grafického textu

díl 3.     Události v herních situacích

  •     Náhodné číslo
  •     Timer (časovač)
  •     Podmíněný cyklus while
  •     Pohyb objektu ovládaný z klávesnice: metoda switch
  •     Herní prvky - obrázky, gif animace, datové pole

díl 4.    První počítačová hra

  •     Program Ping - Pong (televizní tenis)
  •     Pohyb v šíkmé dráze, odraz míčku v úhlu
  •     Dvojí odraz míčku