Učebnice programování
Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_1.doc
Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_2.doc
Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_3.doc
Učebnice C#_APLIKACE WINDOWS_4.doc
Obsah učebnice programování
díl 1. Základní pravidla stavby programu
- Prostředí IDE SharpDevelop
- Designer – návrhář grafického vzhledu programu
- Vstup a výstup řetězce - formulářové prvky: GroupBox, Label, Button, TextBox
- Vstup číselných údajů a základní aritmetické výpočty: deklarace číselného typu, konverze
- Nastavení vlastností grafických prvků v designéru
- Ladění programu: metody detekce chyb, metoda try – catch
- Užití cyklických operací: cyklus for
díl 2. Grafické aplikace
- Kreslení čárových obrazců: čára, obdélník, kružnice (elipsa)
- Výplň obrazce
- Nastavení kreslící plochy v designéru
- Typy čar s nastavenými parametry: barva, tloušťka, styl, deklarace pera, čára s definovaným zakončením
- Kresba grafického textu
díl 3. Události v herních situacích
- Náhodné číslo
- Timer (časovač)
- Podmíněný cyklus while
- Pohyb objektu ovládaný z klávesnice: metoda switch
- Herní prvky - obrázky, gif animace, datové pole
díl 4. První počítačová hra
- Program Ping - Pong (televizní tenis)
- Pohyb v šíkmé dráze, odraz míčku v úhlu
- Dvojí odraz míčku